ZF Digital 2017 – Digital Transformation

Z

Saptamana aceasta am fost invitat din partea Carrefour Romania la ZF Digital 2017. In interventia pe care am avut-o, am discutat despre 2 mari subiecte: Digital Transformation si Digital Media.

Articolul de fata prezinta prima parte a discutiei: Digital Transformation. Subiectele spuse au fost multe, dar le sintetizez pe cele mai importante:

Digital Transformation creeaza noi posibilitati atat pentru clienti, cat si pentru angajatii companiei. Pentru reusita acesteia, intreaga organizatie trebuie sa fie implicata cu o atitudine de sustinere, in caz contrar, transformarea digitala nefiind posibila, fie ca ne referim la marketing, ori la orice alt domeniu de activitate.

Este usor de discutat despre Digital Transformation, dar lucrurile devin mai complicate odata cu implementarea unui astfel de proiect. Obtinerea rezultatelor pozitive si cuantificarea acestora in urma implementarii sunt, bineinteles, cu atat mai dificile.

Conceptul de marketing digital nu trebuie privit independent, ci ca parte integranta din marketing, in ansamblul sau. Cand societatea devine digitala, marketingul trebuie sa devina digital.

Nu putine au fost ocaziile in care am intalnit solutii impuse anorganic, de dragul digitalizarii, care nu furnizau niciun plus valoare, ci doar plus complexitate in proces. Asadar, mare atentie la definirea scopului si la balanta cost/beneficiu!

Promovarea unui asset digital este cu atat mai eficienta atunci cand assetul in sine indeplineste, in mod intrinsec, o functie necesara sau mai rapida. De exemplu, Carrefour Pay reduce semnificativ timpul de facturare, Bringo livreaza in 90 minute etc.

Smartphone-ul reprezinta principalul device folosit de clienti pentru a se conecta la internet. Categoric el trebuie pus in centrul transformarii digitale, iar strategia de comunicare digitala trebuie construita in jurul lui.

Discutia nu s-a oprit aici, ci a mers mai departe cu Digital Media, subiectul urmatorului articol.

Despre autor

Bogdan

Sunt mai mult de 10 ani de când am început sa lucrez cu adevărat în industria locală de marketing și în special zona reprezentata de tehnologie (fie digital, mobile etc). 10 ani și 4 aplicații mobile lansate.

Întregul conținut al acestui site îmi aparține, iar cele scrise sunt exclusiv păreri și gânduri personale.

Adauga comentariu

Scurt Bio

Sunt mai mult de 10 ani de când am început sa lucrez cu adevărat în industria locală de marketing și în special zona reprezentata de tehnologie (fie digital, mobile etc). 10 ani și 4 aplicații mobile lansate.

Întregul conținut al acestui site îmi aparține, iar cele scrise sunt exclusiv păreri și gânduri personale.

Subiecte

Social Me