Desi subiectul principal al ZF Digital 2017 a fost GDPR-ul, participantii au aratat un interes activ in subiectul Digital Media. Pana la urma, o companie, indiferent de marime si de domeniu de activitate, trebuie sa faciliteze comunicarea cu clientii sai.
Partea a doua a interventiei mele (prima parte aici) s-a rezumat la subiectele de mai jos:
In 2017 a fost un shift de buget din zona radio/tv catre Digital Media – zona electro/IT din Carrefour. Rezultatele sunt incurajatoare, iar trendul se va pastra si in 2018. Cert este ca de cele mai multe ori, si eforturile de ordin financiar sunt pe masura rezultatelor obtinute in urma digitalizarii.
Decizia de suplimentare a bugetelor in Digital Media trebuie luata in baza unor masuratori si analize efectuate inclusiv in zona de non-e-commerce : promovezi o gama de produse in online si apoi folosesti instrumentele interne de masurarea a vanzarilor. Apoi compari input cu output si afli ce decizie se impune.
Optimizarea campaniilor nu inlocuieste lipsa bugetului.
Digital Media se duce foarte mult in zona Google si Facebook. Cantitatea si nivelul datelor despre clienti pe care le detin sunt extrem de ample, iar targetarea devine din ce in ce mai precisa. Obiectivul este sa obtinem o acoperire cat mai buna pe toate canalele folosite de audienta noastra.
Facebook incepe sa consume din ce in ce mai mult buget, data fiind si preferinta oamenilor de a consuma contentul direct, fara a trece printr-un motor de cautare. Se face tranzitia catre o informare Real Time, iar continutul este cel care incepe sa gaseasca audienta, nu invers.
Evident, in cazul unei companii mari vorbim despre o audienta mare, impartita in doua zone in termeni de consum continut digital – Bucuresti si in afara Bucurestiului – cu care trebuie sa comunicam in permanenta.
Cu Digital Media mi-am incheiat interventia in acest an la ZF Digital 2017. Mi-a placut energia si feelingul pe care l-am avut in sala. Chiar daca in mod normal, procentul oamenilor care lucreaza in Departamentul Juridic nu e atat de mare la conferintele despre Digital, de data aceasta a fost de bun augur. Cel putin pentru mine.