Cum vad Trendurile din Digital in 2018 (Romania)

C

Mobile > a crescut enorm, rata de penetrare in Romania e foarte mare, indiferent de sursa folosita: Google Consumer Barometer sau ANCOM. Cresterea va fi enorma si in 2018 in conditiile in care abonamentele de telefonie devin mai ieftine decat un meniu de masa zilnic (in Bucuresti).

Video mobil > consumul de video a crescut considerabil, trendul o sa fie ascendent si in 2018 (in special pe mobil) in contextul accesibilitati smartphone-urilor (preturi mici, performante decente, ecrane mari) si al costului pentru internet mobil. Iubim continutul video, tocmai de aceea multi vedem filmul si foarte putini citim cartea.

Video Spontan > din ce in ce mai multi clienti vor crea content video spontan despre produse, servicii, prieteni, nemultumiri etc. Toti o sa fim cameramani amatori in contextul performantelor video oferite de smartphoneuri (chiar si de variantele low-cost).

Grupuri private > foarte multi vor migra spre grupurile private din Whatsapp, Messenger, Facebook etc. Acolo vor distribui o mare parte din contentul pe care il considera personal.

Tribalism > orice idee (indiferent daca e valoroasa sau nu) sau orice stire (indiferent daca e adevarata sau nu) isi poate gasi sustinatori si poate crea dezbatere in jurul ei. In lumea digitala, oricine isi poate gasi un scop si poate adera la el. Sau il poate crea si aduce followeri.

Personal as paria si pe dorinta consumatorilor de a folosi interactiunea vocala cu diverse aplicatii web. In orice conditii, acest trend o sa depinda foarte mult de marii jucatori din piata plus marii jucatori din lume (Apple sau Google). O sa fie interesant daca Apple decide ca Siri sa vorbeasca romana, iar acest lucru o sa fie cool (si util).

P.S. 12 insight-uri pentru 2018 si de la Google US.

 

Despre autor

Bogdan

Sunt mai mult de 10 ani de când am început sa lucrez cu adevărat în industria locală de marketing și în special zona reprezentata de tehnologie (fie digital, mobile etc). 10 ani și 4 aplicații mobile lansate.

Întregul conținut al acestui site îmi aparține, iar cele scrise sunt exclusiv păreri și gânduri personale.

Scurt Bio

Sunt mai mult de 10 ani de când am început sa lucrez cu adevărat în industria locală de marketing și în special zona reprezentata de tehnologie (fie digital, mobile etc). 10 ani și 4 aplicații mobile lansate.

Întregul conținut al acestui site îmi aparține, iar cele scrise sunt exclusiv păreri și gânduri personale.

Subiecte

Social Me