In urma cu ceva timp discutam cu colegii din Carrefour Spania despre comportamentul clientilor in online inainte de a cumpara efectiv un produs.
Discutia era pe a face/a nu face campanii SEM (sa ne limitam la AdWords pentru Romania) pentru promotiile disponibile doar in magazinele fizice, fara posibilitate de ecommerce.
Problema aparea atunci cand concuram pe pozitiile vizibile in Search cu cei care vindeau produse asemanatoare, iar tranzactia se efectua online, fara a necesita deplasarea la punctul de vanzare.
Perceptia noastra ne spunea ca suntem in dezavantaj si ca ar trebui sa ne retragem din acel canal.
Am mers mai departe si am analizat 2 ipoteze:
Toti oamenii care cauta informatii despre produse pe Google vor sa cumpere exclusiv online
sau
doar o parte din oamenii care cauta informatii despre produse sunt interesati sa cumpere online, iar restul fac research de pret/gama ca sa poata inchide tranzactia in magazinul offline.
Colegii din Spania si agentia lor de consultanta digitala au pornit un studiu prin care au ajuns la concluzia ca cei care cauta un anumit produs ca sa-l cumpere offline sunt de 6 ori mai multi decat cei care cauta sa-l cumpere exclusiv online.
Tind sa cred ca procentajul in tara noastra e mult in favoarea celor care cumpara offline. Nu am date locale care sa sustina asta, dar cel putin am un punct de plecare.
Totusi, in baza celor cunoscute, intrebarea este: Vrem sa fim prezenti pe sursa 1 de informare atunci cand se cauta detalii despre produsele ce urmeaza a fi cumparate?
In alta ordine de idei, a inceput Black Friday 2017 in toate hipermarketurile Carrefour.